DIAMENTOWA DROGA JEST WEWNĘTRZNYM CZASOPISMEM BUDDYJSKIEGO ZWIĄZKU DIAMENTOWEJ DROGI LINII KARMA KAGYU

Diamentowa Droga -> Teksty -> nauki

-> TU MOŻNA KUPIĆ NAJNOWSZY NUMER DIAMENTOWEJ DROGI

Ponadosobiste właściwości umysłu

Lama Ole Nydahl
_________

Budda przekazywał metody, które dawały możliwość identyfikowania się ze swoją własną oświeconą esencją. Przychodzili do niego ludzie o różnych zdolnościach, również tacy, którzy byli zdolni widzieć go nie jako osobę, lecz jako formę z energii i światła, swoje własne zwierciadło. Gdy pracował z formą, sam pojawiał się w kształtach z energii i światła podobnych do hologramów, które odpowiadały oświeconemu potencjałowi istot i wypromieniowywał z siebie formy, stanowiące klucz do tych właściwości.

Cztery rodzaje bardo

Lobpyn Tseczu Rinpocze
_________

W 1992 roku Lobpyn Tseczu Rinpocze udzielił w Rödby w Danii szczegółowych wyjaśnień dotyczących czterech stanów bardo na podstawie dzieła „Zwierciadło świadomości” Tsele Natsok Randröl. Był on sławnym mistrzem linii Kagyu oraz Njingma żyjącym w XVII wieku i w swoich czasach uchodził za jednego z najbardziej wykształconych nauczycieli. Jest uważany za wcześniejszą inkarnację Dziamgona Kongtrula Rinpocze.

Partnerstwo i miłość w buddyzmie cz. II

Klaudia Żerebiec
_________

Kiedyś Lama Ole powiedział, że jeśli chodzi o jego związki, to możemy mieć różne nieprawdziwe wyobrażenia dotyczące tego, w jaki sposób funkcjonują. Jeśli myślimy, że jest w nich nie wiadomo jak dużo romantyzmu, mylimy się. W gruncie rzeczy działają inaczej - są w bardzo dużym stopniu oparte na wspólnej pracy. To jest to, co jest istotą i esencją związków Lamy. Jest to dla nas pewien przyk...

Sanga

Denes Andras
_________

Opole, listopad 2010

Przyjąłem schronienie piętnaście lat temu, a pięć lat temu Lama Ole poprosił mnie, żebym uczył. Piętnaście lat to nie tak dużo w praktyce buddyzmu, ale myślę, że miałem wielkie szczęście, bo od razu mogłem być bardzo aktywny. W ciągu tych lat robiliśmy wiele rzeczy w Budapeszcie i na całych Węgrzech.

Wojtek Kossowski
_________

Początki budowy stup sięgają tak daleko, jak początki budownictwa. Pierwsze stupy powstawały już przed czasami Buddy Sakjamuniego i miały głównie charakter grobowców. Były w nich składane prochy lub relikwie ważnych osobistości, królów i bohaterów. Rozwijająca się filozofia buddyjska wyparła funkcje stupy jako grobowca i wprowadziła symbolikę ogarniającą prawie wszystkie dziedziny życia.

Być pożytecznym

Lama Ole Nydahl
_________

Fragment nowej książki

Nasza moc bierze się z prawdziwego przekazu

Lama Ole Nydahl
_________

O jidamach, lamach i wkraczaniu do mandali

Wszystkie jidamy są wolne od ego i stanowią wyrażenie się całkowitego potencjału umysłu. Zarówno wspaniałe męskie aspekty radości i aktywności, jak też żeńskie aspekty mądrości i przestrzeni ukazują się na cztery sposoby.

Na karuzeli życia

Joachim Feseck
_________

O dwunastu ogniwach współzależnego powstawania.

Tsema - Postrzeganie zmysłowe

Gyatrul Rinpocze
_________

Kuchary, 28. 07. 1995

Dziś będziemy mówić o tym, jak umysł postrzega przedmioty. Po tybetańsku nazywamy to tsema. Tsema pozostaje jednym z głównych tematów, jaki studiuje się w buddyzmie i należy do dziedziny logiki. Celem jest tutaj poznanie nas samych – uzyskanie szczegółowej wiedzy o funkcjonowaniu naszego umysłu, o tym, w jaki sposób ulega on pomieszaniu. Poprzez wiedzę także można zbliżyć się bardzo do pustki. Taki rodzaj zrozumienia będzie stabilny jako coś, co odnaleźliśmy sami – nie tylko poprzez czytanie książek lub słuchanie nauk.

Poszukiwania Tilopy przez Narope

Życiorysy mistrzów
_________

Naropa był wielkim uczonym IX wieku. Na temat miejsca jego urodzenia panują różne opinie. Niektórzy biografowie mówią, że urodził się w Bangladeszu. Według Marpy, jednego z jego głównych uczniów, miejscem tym było Lahore w Indiach. Jego rodzina zaliczała się do bogatych i bardzo wpływowych. W tamtych czasach prości ludzie pracujący u takich rodzin traktowali mistrza jak króla. Dlatego też niektórzy biografowie uważają, że Naropa był księciem.

Budda w Silicon Valley

Lama Ole Nydahl
_________

Wywiad z XVII Karmapą Taje Dordże
Menlo Park, Kalifornia, 7 września 2003

Pieśń Mahamudry

16. Karmapa Rangdziung Rigpi Dordże
_________

Wszystkie zjawiska i dźwięki
Wyłaniają się z subtelnych duchowych wrażeń pozostawionych przez myśli.
Podobnie jak rysunek na wodzie znika sam z siebie, również zwodnicze zjawiska rozpuszczają się
Kiedy zrozumie się, że nie posiadają jakiejkolwiek egzystencji, nie są niczym innym jak takością.
To jest pogląd Mahamudry.

Kiedy brama umysł...

Strażnicy

Lama Ole Nydahl
_________

Strażnicy są wyrażeniem się schronienia - czymś, na co możemy się otworzyć i dzięki czemu jesteśmy w stanie szybko wzrastać. Istnieje „zwykłe" schronienie, z którym pracują wszystkie buddyjskie tradycje. Są to Trzy Klejnoty: budda, dharma i sanga.

Metoda praktyki na Nauczyciela

Tilopa
_________

Skłaniam się przed Dzierżącym Diament.

Dla tego, kto pragnie w tym życiu osiągnąć stan Dzierżącego Diament,
Najwyższą drogą jest droga podążania za autentycznym nauczycielem,
Najwyższym sposobem okazania szacunku jest okazanie szacunku nauczycielowi.
Najgłębszą praktyką jest praktyka na nauczyciela,
Najgłębszym zobowiązaniem jest zobowiązani...

Wskazówki do medytacji

Szierab Gjaltsen Rinpocze
_________

Lato 2008 roku, Europe Center

Niezależnie od tego, czy praktykujemy nyndro, guru jogę lub Wielką Pieczęć powiązaną z szine i lagtong, zawsze powinniśmy pamiętać o właściwej postawie ciała. Wyjaśnienia na ten temat noszą nazwę „Siedmiu punktów Wajroczany”, ponieważ nasze ciało powinno w czasie medytacji przyjmować pozycję, w jakiej siedzi ten właśnie Budda.

MIŁOŚĆ I PARTNERSTWO

Lama Ole Nydahl
_________

Kilka myśli na zawsze aktualny temat, wygładzonych podczas lotu Moskwa-Władywostok w lutym 1996.

Opanowanie i skuteczność to podstawa

Lama Dzigme Rinpocze
_________

O buddystach w biznesie

Dobrze jest być świadomym prawd i właściwości wciąż odkrywanych w naukach buddyjskich. Celem zarówno moim, jak i tych, którzy wraz ze mną starają się przekazywać tę mądrość, jest jedynie umożliwienie każdemu odkrycia właściwości nieoddzielnych od jego natury i wykorzystywania ich dla dobra wszystkich. Kluczowe jest tu połączenie zrozumienia z działaniem.

Cywilizacja buddyjska w Tybecie

_________

Część 1

Latem 1950 roku nad górnym biegiem rzeki Jangcy, oddzielającym tybetański Kham od Syczuanu, rozegrała się zacięta bitwa. Okopany w okolicy wsi Denko, chiński garnizon został zaatakowany przez batalion uzbrojonych w jednostrzałowe karabiny i pistolety Khampów. Kiedy atak tybetańskiej piechoty załamywał się, uderzyła kawaleria. Wyjąca dziko niczym wilki, jazda spadła na zaskoczonych komunistów i wycięła szablami do ostatniego żołnierza trzykrotnie liczniejszych i o wiele lepiej uzbrojonych Chińczyków. Tak witali na wojennej ścieżce komunistycznego najeźdźcę Khampowie, obrońcy himalajskiej ojczyzny. Wojna była krzykiem agonii i rozpaczy ginącej, wyjątkowej kultury. Krzykiem zignorowanym przez świat.

Medytacja

Karola Schneider
_________

Myślę, że chociaż jesteśmy w różnym wieku i mamy różne doświadczenia życiowe, to praktykując buddyzm mamy jedno wspólne zainteresowanie. Jest nim umysł. Być może dzisiaj ludzie zaczynają interesować się dharmą nie tylko dlatego, że mają z nią silne karmiczne powiązanie, jak to bywało dawniej, ale raczej dlatego, że ich bystre umysły szukają rzeczy, leżących poza zasięgiem zwykłego postrzegania.

Kalama sutra

Budda
_________

Nie wierzcie w jakiekolwiek przekazy
tylko dlatego, że przez długi czas obowiązywały w wielu krajach.
Nie wierzcie w coś tylko dlatego, że wielu ludzi od dawna to powtarza.
Nie akceptujcie niczego tylko z tego powodu, że ktoś inny to powiedział,
że popiera to swym autorytetem jakiś mędrzec albo kapłan,
lub że jest to napisane w jakimś święty...