DIAMENTOWA DROGA JEST WEWNĘTRZNYM CZASOPISMEM BUDDYJSKIEGO ZWIĄZKU DIAMENTOWEJ DROGI LINII KARMA KAGYU

Diamentowa Droga -> Teksty -> nauki

-> TU MOŻNA KUPIĆ NAJNOWSZY NUMER DIAMENTOWEJ DROGI

Bardo śmierci i odrodzenia

Lama Ole Nydahl
_________

Mówiąc o bardo, zwykle mamy na myśli czas, który następuje po śmierci. Pojęcie to ma jednak więcej znaczeń i odnosi się do wszystkich stanów pośrednich. Wszystkie istoty doświadczają ich przez całe życie aż do oświecenia, kiedy umysł rozpoznaje swoje ponadczasowe, przejrzyste światło.

Miłość jak ocean, czyli cztery niezmierzonośći

Wojtek Tracewski
_________

Oby wszystkie istoty osiągnęły szczęście i przyczynę szczęścia,
Oby były oddzielone od cierpienia i przyczyny cierpienia,
Oby nie były oddzielone od prawdziwego szczęścia, w którym nie ma cierpienia,
Oby wszystkie istoty mogły żyć w spokoju, bez przywiązania do bliskich i niechęci wobec innych, w przekonaniu o równości wszystkiego co żyje

Cytat

Kalu Rinpocze
_________

Zwyczajny umysł
można porównać do nieba
przesłoniętego warstwami obłoków,
które skrywają jego prawdziwą naturę

Natura Buddy

Gerd Boll
_________

Część I

Kuchary 20.08.2003

Spróbuję dzisiaj krótko wytłumaczyć, co jest podstawą medytacji – powiem kilka słów o naturze buddy. Dzięki praktyce powinniśmy zrozumieć, że naprawdę jesteśmy buddami, niezależnie od tego, czy zdajemy sobie z tego sprawę, czy też nie. Oczywiście, kiedy słyszymy tę naukę po raz pierwszy, trudno w nią uwierzyć.

Cytat

Lama Ole Nydahl
_________

Dzieci są inteligentniejsze, niż nam się wydaje.
Jedyne, co naprawdę możemy zrobić, to samemu być tak silnym,
by dzieci wiedziały, że mają w nas mocne oparcie.

Kto zabija istoty i pije odurzające napoje?

_________

Poniższe nauki o pustości "ja" pochodzą z tekstu "Pytania króla Milindy". Król Milinda był Grekiem, władcą Baktrii, hellenistycznego kraju istniejącego na terytorium Afganistanu od III do I w p.n.e. Nagasena był buddyjskim mnichem, później również nauczycielem króla.

8 linii przekazu w Tybecie

Detlev Göbel
_________

Część I

Nyingma, Marpa Kagyu, Szangpa Kagyu

Różne szkoły w obrębie jednej religii przywykliśmy widzieć na Zachodzie jako efekt wewnętrznych sporów i podziału – przykładowo katolików i protestantów, sunnitów i szyitów, itd. Jednakże różnorodność szkół buddyjskich w Tybecie ma inną przyczynę. Buddyzm przybył do Tybetu dwukrotnie i wieloma drogami. Różni mistrzowie odwiedzali Indie, aby sprowadzić nauki Buddy do Tybetu. Dharma, którą przywozili ze sobą, każdorazowo przyciągała ludzi o odmiennych charakterach i dzięki temu wykształciły się różnorodne szkoły.

Rosi Fisher
_________

Odkryty na nowo jogin Tybetu

INICJACJA KALACZAKRY // DD5

Manfred Seegers
_________

Kalaczakra - oznacza dosłownie Kolo Czasu. Jest to droga do najwyższego urzeczywistnienia Stanu Buddy. Nauka ta została przekazana przez samego Buddę Siakjamuniego królowi Szambali i innym uczniom w Sri Dhanyakataka w Indiach. Tantra Kalaczakry dotyczy wymiaru czasu; inicjacja w ten aspekt Buddy i jego mandalę opisywana jest często jako posiadająca największe znaczenie, gdyż nauki owe wyr...

Pięć pożytecznych nauk

David. Perth, Australia
_________

Relacja umierającego

Umieram. Wiem, o tym, ponieważ mój oddech jest coraz płytszy, jakieś 20 procent normy. Trzydzieści pięć kilogramów mięśni rozpuściło się w nicość. Pojemność przełyku zmniejsza się z tygodnia na tydzień. A mięśnie, które pozostały, bolą mnie. Zachłystuję się jedzeniem, nie jestem w stanie chodzić. Nie jestem w stanie wykąpać się, czy umyć. Mój głos prawie zaniknął, piszę jednym palcem i, co najgorsze, nie jestem już w stanie wystrzelić korkiem od szampana. Jestem w bardo umierania.

Życie jak kino

Dzongsar Czientse Rinpocze
_________

Zarówno samsara, jak i nirwana są pozbawione esencji, są nieprawdziwe jak film. Zanim to dostrzeżemy, dharma z trudem będzie przenikać do naszego umysłu.

Bogactwo umysłu, nietrwałość zjawisk

Karola Schneider-Waldner
_________

Pytania i odpowiedzi, Stupa House, październik 2008

Partnerstwo I miłość w buddyzmie

Klaudia Żerebiec
_________

Część I

Nasze nauki o partnerstwie, miłości w buddyzmie i o tym, jak funkcjonować w związkach, są bezpośrednio powiązane ze sposobem, w jaki żyjemy i medytujemy. Podobno historyczny Budda nim zdecydował się poświęcić pracy nad umysłem, miał bardzo wiele kobiet i był świetnym kochankiem. Jako ktoś z dużym doświadczeniem pozostawił także na ten temat nauki. Co prawda, że większość lamów i rinpocze, także w historii naszej linii przekazu, wybierało ścieżkę mnisią, wobec tego nie dysponowali tu oni żadnym konkretnym zapleczem. Dlatego, aż do dziś bardzo niewielu nauczycieli mówi o przekazach na temat partnerstwa, a Lama Ole pozostaje jednym z nielicznych, którzy udzielają ich dość dużo. Znajdujemy się więc w bardzo dobrej sytuacji, ponieważ ta sfera to bardzo ważna część naszej ścieżki.

Czas na medytację

List Noworoczny Lamy Ole
_________

Drodzy uczniowie i przyjaciele na całym świecie!

Patrząc na rok 2010 możemy powiedzieć, że był to rok, w którym określiliśmy naszą tożsamość. Sprawdziliśmy, gdzie jesteśmy i widząc moc naszej bliskiej komunikacji, ustabilizowaliśmy i zabezpieczyliśmy naszą pracę w starych i nowych ośrodkach i grupach na całym świecie. Najbardziej pożyteczne okazało się zrozumienie, że chociaż wsz...

I tak ich nie zadowolisz

Dilgo Czientse Rinpocze
_________

Niezależnie od tego,
co robisz, nigdy
nie będziesz w stanie zaspokoić wszystkich.
Rządzący tym światem nie są różni od zwykłych ludzi, obojętne jak mocno będziesz starał się
im służyć i próbował
ich zadowolić, zawsze pozostaną niezadowoleni. W dodatku bardzo łatwo mogą wpaść w złość
na skutek drobnych błędów, które popełniasz. Mogą nawet ukarać cię lub zamknąć...

Cywilizacja buddyjska w starożytnej Azji

Rafal Kowalczyk
_________

Część III

Karma Trinlepa
_________

Saraha, znany również jako Rahula, był jednym z najsłynniejszych indyjskich mahasiddhów przepowiedzianych przez Buddę Siakjamuniego. Słynął ze swych niekonwencjonalnych metod nauczania, a jego oświecona aktywność stała się inspiracją dla późniejszych pokoleń buddyjskich mistrzów. Często przekazywał nauki o naturze umysłu w formie pieśni tzw. doha.

Podobny księżycowi uczeń Milarepy

Dilgo Czientse Rinpocze
_________

Wszystkie aktywności tego życia przepłynęły jak fale, jedna za drugą, jednak zostawiły nas z pustymi rękoma. Miliardy myśli pojawiły się i zniknęły w naszym umyśle i każda z nich sprawiła, że nadeszła inna. Spowodowały jednak tylko, że wzrosło nasze pomieszanie i pogłębiło się poczucie braku satysfakcji. Jeżeli przyjrzymy się dokładnie zwykłym wartościom leżącym u podstaw wszystkiego co ro...

Odosobnienia

Na podstawie wykładu Maxi Kukuvec
_________

Podczas kursu VIII Karmapy w Kucharach w październiku 2005

,, Możesz siedzieć w jaskini cały dzień marząc o życiu w mieście i nie rozwijać się. Możesz też być w samym środku życia i dosiadać tygrysa natychmiastowego doświadczenia, rozpoznać wrodzoną naturę umysłu,,

Niezniszczalna moc dordże

Mira Starobrzańska
_________

Jednym przypomina ósemkę, innym znak nieskończoności. Dla jednych jest symbolem XVI Karmapy, dla innych symbolem męskości. Jest najpopularniejszym ornamentem naszej szkoły. Występuje w tekstach, na tankach, rycinach, a nawet w logotypie Lamy Ole. Jego znaczenie można odczytywać na bardzo wielu poziomach.